I made this widget at MyFlashFetish.com.

LAYAN JEW ~

Thursday, January 5, 2012

SEDIH :((

assalamualaikum ,,

tajuk cerita aku hari ni SEDIH ,, kenapa aku sedih ?? sebab aku rasa mcm IRI HATI dgn keluarga org lain ,, kenapa ?? sebab diorang semua best - best jew ,, kenapa tiba - tiba je timbul persoalan ni ?? sebab keluarga aku TAK MCM korang semua ,, siap adakan HARI KELUARGA ,, tapi bukan yg mcm har keluarga untuk pekerja ,, ni KHAS untuk sedara - mara je ,, mcm mak cik ( bos ) aku tu ,, tiap - tiap tahun keluarga dia adakan HARI KELUARGA ,, tahun lepas mak cik tu sambut kat PD ,, tahun ni kat Tanjung Keling ,, sampai 3 hari 2 mlm ,, kenapa perlu keluarga aku bercakaran antara satu sama lain SEPERTI ANJING DENGAN KUCING ?? kenapa ?? aku TAK FAHAM dengan keluarga aku ni !!! hal yg kecil pun hendak diperbesar - besarkan ,, apa lah salahnya kalau kita sama - sama duduk berbincang mengenai masalah - masalah yg timbul ,, tak boleh ke buat mcm tu !!!??? mana perginya IKATAN KEKELUARGAAN yg selalu disebut - sebutkan oleh semua org ?? seperti PERIBAHASA AIR DICINCANG TIDAK AKAN PUTUS dan LIDI KALAU SEBATANG AKAN MUDAH PATAH TAPI KALAU SEIKAT TIDAK MUDAH PATAH (lebih kurang lah ye peribahasa tu ,, tak ingat ayat yg sebenar) mana dia ?? buat penat je cipta peribahasa ,, tapi tidak digunakan dalam kehidupan seharian ,, mungkin inilah hikmahnya aku ditakdirkan menjadi anak tunggal ,, agar aku mengerti mempunyai adik - beradik ini TAK SEMUANYA INDAH seperti yg aku impikan ,, kamu semua nak tau tak ,, aku teringin sangat - sangat hendak mempunyai adik - beradik ,, tapi apakan daya ,, aku ditakdirkan sebagai anak tunggal ,, kalau org lain sibuk melayan kerenah adik - adiknya tapi aku hanya melayan perasaan kenapa aku tak ada adik beradik ,, apa hikmah aku tak ada adik beradik ,, tapi sekarang aku sudah jelas dengan hikmah itu ,, jadi aku hanya mampu tersenyum sahaja kalau org ckp aku ni anak tunggal tak nak adik ke ,, jadi hargailah adik beradik anda ,, jangan hanya ENAU DALAM BELUKAR ,, MELEPASKAN PUCUK MASING - MASING ,, janganlah hanya disebabkan harta kamu menjadi seorg yg tidak mempunyai hati perut yg sanggup mengenepikan keutamaan keluarga hanya untuk kepentingan diri sendiri sahaja ,, kalau ada diantara anda sifat - sifat tersebut ,, HINDARKAN LAH !!! ingatlah ,, ALLAH TIDAK SUKA AKAN MANUSIA YG TIDAK MENYUKAI SAUDARANYA  !!! seperti yg korang tahu ,, sebagai UMAT ISLAM ,, kita semua adalah saudara sama ada mempunyai pertalian darah ataupun tidak ,, apa yg aku tulis ni bukan nasihat untuk korang semua je tapi untuk diri aku juga .



KATAKAN TIDAK KEPADA KEKAYAAN ,,
TETAPI KATAKAN YA KEPADA HUBUNGAN KEKELUARGAAN =)


PRAKTIKKANLAH DALAM KEHIDUPAN ANDA !!!

salam ukhwah
assalamualaikum ,,

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...